0324 336 3 363

Müşteri İletişim Hattı

Karayollari motorlu araçlar zorunlu mali sorumluluk sigortasi ya da kisaca trafik sigortasi, Karayollari Trafik Kanunu uyarinca yapilmasi zorunlu olan sigorta. Herhangi bir kaza durumunda "karsi tarafin" malina veya canina verilen hasari -kabahat oranina bagli olarak- kismen veya tamamen karsilar.

Trafik Sigortasi, Türkiye'deki en yaygin sigorta türlerinden biridir. 2918 Sayili Karayollari Kanunu geregince karayoluna çikan tüm motorlu araçlar tarafindan yaptirilmasi zorunludur.[1] Polis kontrollerinde araçlarda bulunmasi beklenen belgelerden biri, trafik sigortasi poliçesidir.

Trafik Sigortasi bir sorumluluk sigortasidir ve karayolunda seyreden araçlarin üçüncü sahislara verecegi maddi ve bedeni zararlari karsilar. Araci isleten kisinin kendi aracina veya kendi kendisine verecegi zararlari karsilamaz, Kasko sigortasinin yerine geçmez. Trafik sigortasi, manevi tazminat taleplerini de karsilamaz.

Trafik Sigortasinda sigortali kisi, Karayollari Trafik Kanunundaki tanim uyarinca isletendir. Türk hukukunda aracin isleteni araç sahibi olabilecegi gibi uzun süreli kiralama yapan kisi gibi araç üzerinde önemli menfaati olan baska bir kisi de olabilir. Isleten kisi olan sigortalinin adi poliçe üzerinde belirtilir.

Trafik sigortasi, zorunlu tarifeye baglidir. Teminat siniri ve tavsiye niteligindeki tarife primi Hazine Müstesarligi tarafindan belirlenir ve yayimlanir. 2009 yilindan itibaren teminatlar degil ama, ödenecek primler konusunda sigorta sirketleri serbest birakilmistir. Prim, aracin türü (otomobil, motosiklet, otobüs, vs.), ticari olup olmamasi, kayitli oldugu il gibi bazi etkenlere bagli olarak degisir. Normalde bir yil süreyle düzenlenir, primi pesin ödenir. Trafik sigortasi poliçesi, ayni zamanda makbuz yerine geçer. Trafik poliçesi ile birlikte verilmesi gereken trafik pullari ise, elektronik merkezi ortamda anlik takibin yapilabiliyor olmasi nedeniyle nisan 2011 tarihinden itibaren kalkmistir.

Sigortalanan dönemde meydana gelen hasarlar, bir sonraki yil ödenecek primi etkileyecektir. Hasar meydana gelmemesi durumunda, bir sonraki dönem sigortasina hasarsizlik indirimi uygulanir. Bu indirim yildan yila artar. En yüksek indirim orani %20'dir. Buna karsilik, hasar meydana gelmesi halinde, hasarlilik sürprimi uygulanir. %500'e kadar çikabilir. Hasarsizlik ve hasarlilik bilgileri, Trafik Sigortalari Bilgi Merkezi (TRAMER) adli kurulusun veri bankasinda tutulmaktadir. Sigorta sirketleri, Trafik poliçesi düzenlerken TRAMER veritabanini kontrol ettiklerinden, önceki poliçenin farkli bir sigorta sirketinden düzenlenmis olmasi halinde dahi hasarsizlik bilgileri ayni kalmaktadir. Hasarsizlik indirimi, sigortali araci degil, araci isleten kisiyi takip eder. Ancak bu hak, ancak satilmis olan araç yerine ayni cins bir aracin iki ay içinde satin alinmasi kosuluyla verilir.